Lidköping

I helgen var jag ledig, så vi passade på att åka till Lidköping över dagen i lördags. Där har min farmor och farfar sommarstuga så man har varit där i princip varenda sommar sedan man föddes :) Det är liksom sommar för mig, att åka dit :) så många bra och fina minnen!

Vi började med torget. Det är som en stor marknad på torget varje onsdag och lördag, jag älskar't :D Hittade en hel del. Därefter gick vi till Nostalgeek :D Det upptäckte vi förra sommaren att det fanns. Ett helt underbart fik och jättefin butik, 50-tal såklart ;) Värt ett besök om man befinner sig där. Köpte med mig en burk och en servetthållare. Självklart blev det milkshake också :)
Strosa omkring lite efter det, så himla fint i Lidköping. Vill åka dit nån mer gång snart.
Åkte sedan till stugan där farmor, farfar och Ewa befann sig :)
Blev först mat , gick sedan ner till Sjölunda, badplatsen som ligger där i närheten. Nellie skulle bara doppa fötterna, men det blev lite mer än så ;) Gick tillbaka då det blev kaffe och tårta och mys. Klockan blev snabbt mycket och vi var tvungna att åka hemåt. Väldigt tråkigt, men är så glad att vi i alla fall varit i Lidköping denna sommar också :)

Båda tjejerna slocknade väldigt fort i bilen. När vi var framme i Örebro åkte vi till mamma och pappa där vi lämnade Lily (dom erbjöd sig att ha henne över natten så vi fick sova), åkte sen hem och la en Nellie som sussade så sött.( Vi fick sova hela natten då Nellie sov till ca halv tio, välbehövligt).

En helt underbar dag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0