Bebis och sånt

Lite bebissnack..

Vardagen är sig inte lik, men inte sämre för det :) Två döttrar, tvåbarnsföräldrar. Känns overkligt fortfarande. Nellie är helt underbar, hon vill pussa och klappa, mysa och ge nappen till Lily. Så himla fint att se. Kommer även med flaskan och vill ge Lily hihi <3

6 dagar idag är den lilla :) tiden går fort, man har ingen som helst tidsuppfattning första veckan. Man är helt inne i bebisbubblan. Men nu känner jag mig mycket bättre, orkar mer och vill mer. Fortfarande inte helt återställd såklart, men det tar sin tid.

Lily bara sover och äter. Skriker endast när hon är hungrig och när man byter blöja, sen nån enstaka gång när hon bara vill upp och vara hos mamma :)
Allt har gått bra än sålänge, förutom amningen. Kortfattad, jag ammar inte längre och det känns jätteskönt att ha tagit det beslutet. Det går så bra med ersättning, hon tog flaskan utan problem. Sen har hon ett enormt sugbehov så vi testade med napp och den tog hon direkt :)

Skulle gärna vilja ha kvar dessa boobies, men eftersom mjölken håller på att sina nu så försvinner ju tuttarna också, buhu! Inte helt då, skönt det hehe :)

Annars då?!
Navelsträngen, den lilla biten som blir kvar, lossnade igår.
Jo, justa. Jag ska ta och skriva förlossningsberättelse snart, inte vänta flera månader som mer nellies hehe. Kul att ha för att kunna gå tillbaka sen och läsa, så mest för min egen skull jag skriver den. Men det kanske är av intresse för er också? :)

Ligger fortfarande i sängen. Nellie har sovit till nio hela veckan. Inte heller har hon vaknat under nätterna fast lillasyster skriker under blöjbytena och så. Underbart! Hoppas det fortsätter såhär :) Lily ligger bredvid mig och sover så sött, men dags för mat snart så måste upp nu.

Hadetfint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0