God förmiddag världen!

Är så trött just nu att jag nästan somnade sittandes vid Nellies spjälsäng när hon skulle somna för en förmiddagslur. Så nu är kaffet igång och kokas och snart är jag mig själv igen :)
 
Denna vecka trodde jag att jag hade mer inplanerat än vad det var. Men i måndags träffade vi iallafall Anna på stan vid tolv för en lunch :) Nellie fick leka av sig i barnhörnan, dock så tråkigt när andra föräldrar tycker det är okej att deras äldre barn kastar omkring pallar och nästan springer omkull dom små barnen. " Det är ju hit man går om man har skitungar till barn". Nåt sånt sa en av mammorna. Stackars föräldrar som har skitungar till barn säger jag då.. Usch, blir så arg! Vad tycker ni? Är det okej att äldre barn kastar grejer, leksaker,pallar omkring sig osv UTAN att föräldrarna ens säger till? Jag kan förstå att alla barn inte vet bättre, dom är ju ändå barn.. men en mamma&pappa borde väl ändå veta vad som är rätt eller fel?
Jaja!
Var iallafall jättetrevligt att träffa Anna igen, som alltid :) Blev lunch och sen en runda på stan.
 
Vid halv tre åkte Anna till jobbet, då mötte jag upp Jonatan för en fika :) Satte oss såklart på Bara Vara! Pratade och hade massa trevligt :) Blev en snabbfika för kl 16 kom pappa och hämtade mig och Nellie för att sedan åka hem till dom dit min farmor och farfar också kom, för att fira Nellies 1års dag i förskott. Farmor&farfar är i sommarstugan varje sommar och kommer sällan hem, så därför blev det nu :) Hon fick en jättefin färgglad kofta och pengar att sätta in på hennes konto (som vi ska fixa). Massa tack säger vi :D
 
Tisdag var det dags för besök hos barnmorskan igen. Kände hur högt livmodern var nu, lyssnade på hjärtljuden på den lilla :) Lite sånt. Allt såg bra ut! Har nu börjat med järntabletter och frågade även om jag kunde äta omega3 tabletter eftersom vi är jättedåliga att äta fisk här hemma. Det kunde jag göra, så ska börja med det nu också. Kanske gör separata inlägg för varje vecka sen, hur jag mår, magen, osv.. Maybe :)
 
Vid 14 träffade vi Seyde på Bara Vara :) Lunch blev det då. Nellie var en liten grinis just då så mycket tid gick till att försöka hålla henne nöjd. Brukar inte vara svårt, men hon ville inte sitta still helt enkelt :P Men som alltid så är det trevligt att träffa Seyde :) Halv fem begav vi oss hemmåt. Kimwell var då hemma, jag fick vila lite. Hade väldigt ont. Kimwell och Nellie lekte för fullt. Sen var det dags för kvällsmat och sådant!
 
Onsdag,igår alltså, hade vi en lugn morgon. Sen gick vi ut och lekte i parken ett bra tag :) Handlade sen lite gott och gick hem. Nellie slocknade direkt, så mycket som hon lekt. Då passade jag på att gotta mig i jordgubbar och bara ta det lugnt :) Efter att lillskrutt vaknat och fått mat, satte vi oss ute i den stekande värmen på balkongen. Hon satt i matstolen och så fick hon massa vatten och leksaker att plaska med. Haha, det tyckte hon var väldigt roligt :P Tillslut var hon genomblöt, sötnosen!
 
Idag får vi se vad som händer. Kanske stadsparken, kanske lekparken, kanske nåt annat?! Don't know. Senare åker vi hem till mamma och pappas hus och sover där. Dom är borta nu så kan vara skönt att ha en stor trädgård att gå ut på och en pool att bada i.
Kaffe var det ju :)
Hadet fint!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0