Svar!

Nu ska jag ta mig tid till att svara på era frågor/kommentarer. Nellie sover just nu så får hoppas hon fortsätter sova ett tag till, annars får moster Jennie busa med henne :)

Vad gör du om fem år? Hur ser din familj ut då?
Om fem år blir jag 28 år och då har jag två barn (på gång med mitt tredje kanske), utbildad/går utbildning förskolelärare. Det har jag velat sen många år tillbaka. Jag och Kimwell är förhoppningsvis gifta (måste först förlovas). Bor i hus hoppas jag, med stor tomt och lekplatser i närheten så man kan gå och leka med alla barn ;)

Jerker : Jag läser din blogg men brukar ju fråga saker när vi ses, hihi Så fortsätt blogga tycker jag!!!
Tack Jerker haha ;) Vi ses imorrn ju :D

Jag undrar hur du trodde det skulle vara att bli mamma och hur det faktiskt är? Är det som väntat? Och om du hade fast anställning innan du blev gravid.. Hur mycket får man annars ut och klarar sig ekonomiskt?
Helt ärligt nu då! Jag trodde det skulle vara betydligt jobbigare faktiskt. Nellie har ju varit så snäll och lätt att ha med sig överallt. Jag trodde inte att jag skulle ha så mycket ork ändå som jag har. Längtar redan tills nästa barn haha. En sak som jag var ganska så förberedd på är att det är ett jäkla prov på ett förhållande. Man kan bråka och tjafsa massor, men man måste reda ut allting och prata om allt. Annars funkar det inte. Det är nog det tuffaste, att komma överens om allting. Annars har det varit underbart och framförallt att se Nellie utvecklas varje dag. Så häftigt!
Jag hade inte fast anställning men jag jobbade så pass mycket så jag kom upp i heltid och ibland ännu mer. Så jag  hade "tur". Så eftersom jag hade jobbat så mycket så pass länge blev det inga ekonomiska problem. Jag jobbade upp en väldigt bra SGI (Sjukpenning grundande inkomst) och får ut mer än vissa med fast anställning.
Hade jag inte jobbat alls så får man ut lägstanivå vilket är 180 kr per dag tror jag(innan skatt). Då hade det varit tufft. Så jag är glad att jag fick jobba massor :)


Vad jobbade du med innan Nellie föddes? Vad är dina framtidsplaner/mål? :) Kram
Jag jobbade på ett Café här i Örebro. Bara Vara Coffeeshop (Saknar såå att jobba där). Jobbade så långt som till 24 maj 2011, 2 månader innan Nellie kom. Innan Bara Vara har jag jobbat på Gustavsviks Restaurang, LekoBus Landet m.m.
Mina framtidsplaner är att bli förskollärare (dagis), ha 3 barn (2 barn till alltså) innan jag är 30, köpa hus och gifta mig med Kimwell, mitt livs kärlek :)

Jag trodde också jag skulle laga maten själv.. Men hur gick det? Hon hatade min mat /: så nu är det bara barnmatsburkar som funkar :/ billigt =S
Jaa man vet ju aldrig hur det blir hehe :) Men ska börja göra själv iallafall så får man se hur det går :) Man kan ju hoppas att det funkar så plånboken inte behöver lida allt för mycket ;)

Sådär :)
Vad roligt. Tycker det är jätteroligt att svara på kommentarer och frågor så tveka inte att fråga något framöver :)

Nu ska jag diska,tvätta,städa,fixa mig,umgås med syster.
Pussohej!

 

Sommaren 06.

Det har hänt mycket sen dess :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0