Lite gnälligt sådär

Ja men lite borde jag ju få gnälla som faktiskt inte gör det så ofta här i bloggen :)
Var idag till vårdcentralen och träffade en läkare för att se om Nellie fått öroninflammation och ja, såklart var det ju de. Får inget penicillin utan det får gå över av sig själv (om det inte blir värre förstås). Ögonflussen har gått över lite i alla fall, mest på morgonen då ögonen kletats igen på henne lite. Hostan är liite bättre, snuvan fortfarande densamma. Usch, stackars liten <3
Jag känner mig bättre men inte helt bra. Kimwell känner sig sämre och sämre..inte roligt!
Nu har också Lily börjat bli dålig :( Det som inte fick hända liksom. Jäkla baciller som smittar ner mina barn. Tänker inte träffa några dagisbarn på ett bra tag nu alltså. Inget illa menat utan jag vill bara skydda mina barn. Tycker folk att jag är löjlig för det så finns det nånstans dom kan ta sig..

Hårda ord, ojoj! Tyvärr är inte humöret på topp.

Imorrn ska jag i alla fall hem till mamma och pappa. Där kommer då pappa och deras fosterbarn vara. Jag ska fixa hennes hår inför ett bröllop :) yeey! Älskar att styla folk - frisyr, smink, kläder :) Säg bara till om du vill ha håret fixat :D Är absolut ingen expert men roligt är det!

På söndag om vi är friska, blir det julbord med våra vänner. Supermysigt! Hoppas verkligen att vi är bra tills det. Ser inte så ljust ut för Kimwell dock. Håll tummarna i alla fall :)

Nu ska jag hosta vidare, äta lite choklad, dricka upp kaffet, innan barnen vaknar. Ha det fint! :)

Bilder- på mig innan jag tog mig ut på promenad med syster Sara. Vårat kök som faktiskt lyckades bli lite julmysigt.


Kommentarer
Postat av: Linda

Usch tycker så synd om er!! Har Nellie fortfarande öroninflamation? för i så fall har jag ett litet tips som faktiskt funkade på mig när jag var liten och hade öroninlamation och man inte fick pencilin. Mamma hade läst i någon bok att vitlök på nått sätt kunde lindra smärtan i öronen, så hon brukade skära en liten klyfta och linda lite bandage runt (asså jättelitet) och stoppa i örat. Sedan fick jag ha pannband runt så de inte skulle ramla ut. Tror väl inte Nellie kommer va så glad att ha det i örat men man kan ju iaf prova. Krya på er nu! Så får vi ses när vi alla är friska:) <3

2012-12-09 @ 16:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0