Gravid vecka 25 (graviditetssnack)

Inne i vecka 25 (24+4 idag). Det stämmer verkligen med att ingen graviditet är den andra lik. Har denna gång fått massa gravsymptom som jag inte hade med Nellie. Med Nellie var det i princip "bara" illamående i början och sen foglossning genom hela. Självklart humöret och allt det där med hormoner hade jag också men det tror jag alla har. Men nu har jag också fått:
halsbränna/sura uppstötningar. Fast det kommer liksom inte upp utan är som en klump i halsen och ett tryck i bröstet som gör riktigt ont. Spec. på kvällarna när det är dags att sova kommer det.
Kramp i vaderna. Tidigt imorse vaknade jag och skrek på Kimwell för att det gjorde så ont. Foten fastnade och gick inte att sträcka på.. usch. Dags att skaffa stödstrumpor. Någon som haft samma sak och att stödstrumpor hjälpt?
♦Massor med sammandragningar. Kan komma så fort jag rör på mig, när jag vilar, vad som helst. Gör inte ont som tur är, men ska ta upp det med barnmorskan imorrn när jag ska dit. Vill ju inte föda om en vecka..
Brösten läcker. Visst låter det trevligt. Men det som läcker är de som senare blir bröstmjölk. Det spänner i brösten och så läcker det en massa. Jätteroligt, verkligen! Har höllt på länge nu, men har blivit betydligt mycket mer nu.
 
Annars:
Foglossningen som aldrig försvinner. Blivit värre såklart, men det var jag ju medveten om att den skulle bli. På onsdag är det dags för andra akupunkturbehandlingen. Håll tummarna för att det hjälper :)
Tröttheten&humöret. OHH..hemskt. Behöver inte säga nåt mer..
Yrsel,huvudvärk och hjärtklappningar. Har haft sen några veckor tillbaka huvudvärk till och från varje dag, tillsammans med yrsel och hjärtklappningar. Men nu har det blivit mycket bättre. Var och kollade upp det förra veckan för att jag var orolig, men inga prover eller så visade på att något var fel. Får se imorrn hos barnmorskan om det kan vara järnbristen (tar 1 tablett varannan dag nu, men kanske behöver ta 1 varje dag istället).
 
Annars är det bra, haha. En graviditet är ingen dans på rosor direkt, men allt är verkligen värt det i slutändan :) Jag har en aktiv bebis i magen vilket jag tycker är skönt. Blir orolig så fort hon inte rört sig på ett tag. Hon har rutin också. På kvällarna och när jag äter/dricker nåt med socker/koffein kommer hon igång som en galning. Dansar disco, hiih. Men det är bara roligt :) (tills hon börjar sparka på revbenen :b)
 
Har säkert missat en massa, men detta får räcka :)
Måste bara säga att även om jag har så ont hela tiden så är det inget som går ut över Nellie. Hon är en väldigt aktiv och glad liten tjej som älskar att springa runt och busa och då är det bara att hålla tempot. Men sen blir hon lätt nöjd för minsta lilla. Sitta i stolen med rån eller nåt att äta på, eller leksaker medans jag äter mitt eller nåt går hur bra som helst. Är så otroligt tacksam för vår fina lilla dotter, helt underbar är hon. Så snäll och glad i princip jämt :) ("peppar peppar"). Ska bli roligt att se hur hon kommer vara mot lillasyster :) <3
 
Hadet fint ♥
 
 
Bild från semestern som inte alls har med inlägget att göra ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0