Go´kväll

Har precis kommit hem från att ha varit och ätit med mamma,pappa och mina två systrar på Effesos. Riktigt mysigt :) Så detta var första gången som Kimwell var ensam med Nellie, gick så bra så :) Kändes konstigt dock att vara ifrån henne, saknade min lilla plutt! Var faktiskt tvungen att ringa en gång till Kimwell för att kolla så allt gick bra. (ni som inte är mammor tycker säkert att det är jättelöjligt, men tro mig, ni kommer förstå..) Jag är nog (och kommer bli) en sån där typiskt superorolig mamma som blir orolig för minsta grej, då menar jag tex första gången Nellie ska vara ute själv eller nåt sånt..då kommer jag vara orolig för att nåt ska hända eller liknande. Men sånt får man försöka lägga åt sidan. Annars är jag nog en väldigt lugn mamma som inte stressar upp mig när det är något, om hon gråter så vet jag vad det beror på så ingen ide att bli stressad för det..då blir det ju bara värre. Man kan ju inte lugna ett barn om man inte själv är lugn!

Jag har alltid varit mammig av mig. Speciellt mot Jennie, min minsta lillasyster. Som faktiskt inte är såååå liten längre. Men hon kommer ju alltid vara lilla pluttan även om man inte kan behandla henne som en liten plutt längre :P Näe men nu kan man prata om allt och lite därtill..sånt man inte kunde prata med henne om förut för nu förstår hon allt o så, så de är kul :) Så nu kan jag sara och jennie sitta tillsammans och ha massa tjejsnack allihopa! hhahah..man behöver det ibland även när man är vuxen, bara prata av sig om allt och inget!
Ja, men Jennie har blivit väldigt mogen när man pratar med henne och hur hon beter sig i ens närvaro osv. Men ändå är hon ju en liten tonåring (16år) som vägrar plocka undan tallriken efter sig och ställa ner den i diskmaskinen hemma :P Lite intressant att se faktiskt ;) ( haha, älskar dig ändå jennie <3)

Nu kom jag bort mig lite från ämnet jag började med :b Fast mina inlägg har sällan något sammanhang, jag babblar på helt enkelt..blir så och kommer att fortsätta så :b För att summera denna kväll så var den riktigt trevlig och mysig, man måste ta sig tid till att spendera tid med sin kära mor och far och syskon, betyder så mycket. Det hoppas jag att Nellie kommer vilja göra även när jag är 50 plus och inte har modet inne eller säger dom "hippaste" kommentarerna eller inte vet vad som är "ute" eller "inne" med gud vet vad..
Föresten, kom på nu att när jag är ca 50 så kommer ju Nellie vara nästan 30 år..helt sjukt! Så jag kanske kommer vara värsta coola morsan då när hon är i tonåren..alltså kanske hon kommer vilja vara med sin mamma ändå. Ja, vi får väl helt enkelt se haha...
oj vad tankarna far iväg. Jag skriver bara, det blir nog bra :b

Imorrn ska vi, jag kimwell och nellie, åka till stockholm för att hälsa på Kimwells familj. Vilket betyder att Nellie kommer få träffa sin farfar för första gången :D Vi sover kvar där över helgen. Ska strosa runt lite på stan, träffa Kimwells kompisar är tänkt också :) Blir mysigt, hoppas på fint väder :)
Inatt sov vi hos mamma och pappa. Blev så för att vi skulle till dom ändå igår kväll för att fixa lite grejer och då blev det så sent så var skönt att slippa åka hem sent på kvällen. Sen är det ju mysigt för dom att få träffa sitt barnbarn också :)

Näe nu är klockan mycket, dags att gå och sova!
Hadetgott.
Pussohej!

Nellies faster Rose-Ann och farmor Aniceta :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0