Stockholm today

Idag drar jag och älskling till stockholm. Hans familj bor där så vi sover hos dom till imorrn. Vi ska nämnligen hämta massa bebisgrejer som vi kommer att FÅ :D Barnvagn,säng,matstol, kläder och massa mer. Helt underbart!
Det är från några familjen som Kimwells mamma jobbar hos. Dom skulle slänga allt annars så vi får det helt gratis. Det är dyra grejer också, inga skitsaker. Det är rika familjer vettu.. så nu behöver vi inte tänka på att behöva köpa dom grejerna :)

Imorse hade jag tänkt att sova lite längre eftersom jag är ledig, vaknade runt åtta men ville såklart somna om. Näe men då börjar jag blöda näsblod. Bara sådär. Har inte blödigt så mycket näsblod sen jag var mindre. Då blödde jag hela tiden, fick åka till akuten en natt för att jag hade typ blött hela dagen, var helt svimfärdig för att jag förlorat så mycket blod. Fick bränna, men det hjälpte inte första gången så fick göra en gång till på samma natt.. såå jag blev lite suprised när det helt plötsligt öste ut blod ur näsan nu eftersom det var så länge sen sist. Jag vet, jätte mysigt! Men vill ni inte läsa om näsblod så gör inte det hehe :b
Det gick iallafall över efter en halvtimma typ.

Jag ska ge ett tips till alla som blöder näsblod. Många tror att man ska luta huvudet bakåt och få i sig alla blod i magen, låter det klokt? Nej, du mår bara illa och får massa blod i magen som inte är så mysigt. Du ska istället bara sitta som vanligt så allt åker ut istället. Blöt en papperslapp med iskallt vatten och håll på näsbenet och tryck lite lätt. Håll inte pappret under näsan för tätt utan se till att det kommer in lite luft i nästan så det torkar. Och sen bara andas som vanligt, brusa inte upp dig för då blir det bara värre. Var lugn och se till att allt kommer ut istället för ner i magen. Det är inte så smaskigt heller att känna massa blodsmak, och på detta sätt slipper man det :)

Så, en läxa till alla näsblödande människor därute ;)
Jag har lärt mig detta av min mamma, hon är sjuksköterska. Att blöda näsblod var nästan min vardag förut så jag är van. Men nu får det vara nog.
Läste på internet att det tydligen kan vara normalt att blöda näsblod under graviditeten, har nåt med slemhinnorna att göra och sånt, eller hormoner också.. så jag har väl en del att vänta mig.

okej, annorlunda inlägg haha.. men nu vet ni hur ni ska göra och inte göra ;)

Jag drar mig, måste packa lite o sånt. See you in stockholm!
Pussohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0