Bebissnack

Det var länge sen jag skrev bara om graviditeten.
Är idag, söndag, i vecka 33+4.
Har inte jobbat sen över en månad tillbaka.
Min foglossning har inte blivit bättre, snarare sämre. Har fått på båda sidorna nu, det var dock värst för några veckor sen. Får mest ont om jag ligger ner på ett visst sätt och sen ska ta mig upp..det går inte. Då skriker jag! :b
Ibland kan jag inte gå överhuvudtaget, då får kimwell hjälpa mig så jag inte belastar vänstra sidan, där jag får ont mest. Sen har jag också kryckor hemma ifall jag skulle behöva dom. Får också ont om jag gått mycket en dag och ansträngt mig mycket överhuvudtaget. Men nu är det inte långt kvar :)

Har mycket sammandragningar också. Dom gör dock inte ont men det är väldigt obehagligt. Kan komma när som helst också, bara jag sitter och tar det lugnt kan jag få sammandragning eller om jag går omkring. Ibland får jag som mensvärk vilket tydligen är förvärkar. Ja, man kan ju lugnt säga att kroppen förbereder sig inför förlossningen :)

Bebisen mår bra, vad jag vet iallafall. Fina hjärtslag och hon ligger med huvudet neråt. Jag tror att hon har fixerat sig redan men man vet aldrig. Var väldigt orolig tidigare i veckan för då hade hon inte rört sig lika mycket som hon gjort innan. Frågade barnmorskan om det blir så i slutet pga att det inte är så stor plats för henne att röra sig på. Men hon tyckte att om det var stor skillnad så skulle jag ringa förlossningen och kanske få komma in på kontroll. Så jag funderade starkt på det. Men just den dagen så rörde hon hyffsat mycket på sig så jag avvaktade. Nästa morgon så var hon jättelugn och jag blev återigen orolig. Pratade med mamma, hon tyckte jag skulle ringa. Frågade sen Lina hur det var för henne och hon hade haft precis likadant. Då blev jag genast mycket lugnare och efter det startade livet i magen igen för fullt :) Så hon har rört på sig i princip hela dagarna i helgen, precis som förut. Hon får gärna sparka och ha sig, även om hon ibland trycker ut så mycket så det gör ont så hellre det än ingenting :) Just nu har hon hicka samtidigt som hon trycker ut (vad jag tror det är) sin fot i sidan :P
Hon hickar massor, vilket är bra har jag hört, så hicka på bara lilla du :)

För övrigt då..
Mina naglar har vuxit sig långa för första gången på väääldigt länge haha..tror det är för att jag inte jobbar längre.
Tror inte det har med graviditeten att göra iallafall :b
Jag har än sålänge inte fått bristningar, bara det tunna skinnet där jag hade min navelpiercing. Men inte mer än så, men kanske kommer nu sista veckorna, återstå att se helt enkelt :b
Jag har gått upp ca 6 kilo från min vikt innan jag blev gravid. Om jag räknar från inskrivningen hos barnmorskan så har jag gått upp ca 9 kilo för då i början av graviditeten gick jag ner i vikt för att jag inte kunde äta mycket pga illamående och spydde även de första veckorna. Men jag räknar från min "riktiga" vikt  och då är det 6 kilo :P

Ja nu har jag berättat litegrann.
Dags att sova kanske. Den lilla är igång för fullt så får väl se om jag kan somna ;)
Hadet!
Pussohej.



Bilderna är från i fredags hemma hos föräldrarna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad skönt att inte vikten har rusat iväg.

Gjort något speciellt eller bara levt på som vanligt :)

Hoppas att inte foglossningen blir värre så att du kan njuta lite av sommaren också!

2011-07-03 @ 20:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0