sånt där roligt

Sitter här med en hög av papper framför mig. Usch, kan inte allt vara klart bara. Försäkringskassan ligger nog etta i mest brev just nu. Har fått sjukpenning iallafall, men inte för dom 14 första dagarna. Men har ringt dom nu och ska bli uppringd av en handläggare så ska jag "lämna synpunkter" som dom skriver i brevet. Man måste antingen ha ett schema för dom 14 dagarna eller vara inskriven på arbetsförmedlingen som arbetssökande och kunna ta det jobb man bli erbjuden, men inget av det har eller kan jag göra. Så pratade med en kvinna och berättade att jag jobbat som en heltidsperson( heltid 100% och jag har jobbat ca 90-95% under den tiden som dom räknade ut för min SGI) och att jag kan bevisa det eftersom jag har alla lönespec osv..så förhoppnigsvis kan jag få för dom dagarna också. Håller tummarna! Men är iallafall sjukskriven nu from 6 juni så det känns bra, veta att man får in pengar :) Snart blir det föräldrapenning, ska planera dagarna snart också.

Nu ska Kimwell måla garderoben igen, behövs ett lager till. Jag ska äta frukost och sen städa en massa för kl 15 kommer Carro hit :) Då blir det lite fika och mys.

Ha det så bra!
Pussohej.







När vi var ute och åt på Effesos.
Bild 1-kimwell och jag
Bild2- sara och robert
:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0