fix, fix och mera fix

Känns bara som att det blir mer och mer grejer överallt ju mer man packar upp och lägger rätt, men blir bra tillslut får man väl hoppas :)

Jag tänkte ju nu att jag ska sova. Blev helt plötsligt illamående, yr och trött när jag satt inne i garderoben och vek kläder. Åt mat, men mådde illa. Sen sa Kimwell till på skarpen att jag måste gå och sova. Så nu ligger jag sängen. Ville dock in och kika runt lite på datorn såklart ;)

Jag har väldigt svårt att ta det lugnt. Har varit så i princip hela graviditeten men speciellt efter att jag slutade jobba. Då blev man ju trött av att jobba, men nu gör jag inget så då är det jobbigt att ta de lugnt. Och nu med flytten o allt så går det inte, finns saker att göra hela tiden. Städa och plocka, packa upp o fixa. Jag kan helt enkelt inte sätta mig i soffan o bara kolla på tv länge när jag vet att jag skulle tex kunna fortsätta inne i garderoben o göra iordning. Sen vill jag ofta ut och handla grejer också, så har blivit mycket ikea och andra affärer. Är uppe och går och håller igång i princip hela tiden. Så det har väl resulterat i att jag är nu väldigt trött och kroppen säger ifrån. Nu måste jag ju ta det lugnt, passa på liksom. Snart ska man genomgå en förlossning som kräver en jäkla massa ork. Sen har man ett barn att ta hand om.
Så ja, jag måste verkligen kunna koppla bort allt ibland. Bara en stund om dagen räcker..bara så kroppen kan återfå lite krafter.

Idag har vi varit på Mullhyttemarken med mamma, pappa, mormor, moster+man. Mysigt o gå omkring tycker jag :) fanns massa fint, men jag köpte faktiskt inget (förutom polkagrisar haha). Åkte hem vid 16  och efter det drog jag och mamma en snabbis till ikea. Behövde massor med galgar. Jag och Kimwell kom hem lite senare, lagade mat och fixade i garderoben. Fyyyy vad kläder man har, helt sjukt! Men jaja, vad ska man göra ;)

Den lilla har varit både lugn och livlig idag. Hon har sina stunder då hon rör på sig för fullt men sen kan det vara jättelugnt helt plötsligt. Knasiga lilla bebis! :) Nu  kom hon igång igen, trycker på som bara den :P

Sovdags för min del nu då..
Pussohej!

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0