Äntligen!

Idag fick jag äntligen hem ett brev med tid till ultraljud :) Dock är de inte fören 16 mars, men bara skönt att ha ett datum bestämt. Nu har man något att längta till. Ska ringa imorrn och kolla om det går att få en tidigare tid ändå, med tanke på att jag redan nu känner rörelser osv..

Inne i vecka 17 nu (16+2). Det går såå fort :)

Efter jobbet idag kom jag hem och åt kinamat, åhh så gott! Även om man blir mätt så vill man inte sluta äta. Är hungrig nu igen så kanske hugger in på maten igen haha. Eller så sparar vi det till imorrn ;)
Därefter kom mina kära vänner Anna och Jonatan förbi en stund. Pratade massa, sen gick dom lite efter 22. Sen har jag bara suttit vid tvn och datorn. Kimwell spelar tvspel och jag sitter vid datorn, romantiskt va ;) Näe men lite egentid måste man ju ha också.. annars funkar det inte.

När vi hade våran 2års dag den 25 januari fick jag 24 röda rosor :) (en för varje månad vi varit tillsammans) Det var fint tycker jag, sen gick vi ut och åt på restaurang och hade mysigt!
Alla hjärtans dag var vi inte så engagerade i detta år, det har blivit mindre och mindre. Detta var våran tredje alla <3dag som vi "firade" tillsammans. Första året, då vi bara hade varit tillsammans ca två veckor, så var jag hemma hos honom i stockholm. Han gick och stängde in sig i köket sen när han var klar fick jag komma in och då hade han dukat upp fint på bordet med tända ljus. Gjort förrätt, varmrätt och efterrätt och så fick jag massa röda rosor :) Det var romantiskt.
Nästa alla<3dag var vi hemma hos mig och typ hade myskväll o kolla film, hade köpt chokladhjärtan :P
Och detta år blev det inget. Vi hade väl lite myskväll men inget speciellt än vanligt. Vi visar våran kärlek lika mycket varje dag istället för en gång om året lite extra.. tycker jag är en väldigt bra ide :) Även om det kan vara väldigt mysigt och uppskattad att ibland få rosor eller bara något litet extra :)

Imorrn ska jag diska (wihoo) och sen kommer en kompis hit. Jag ska lämna in kontrakt på lägenheten som vi flyttar till i juli. Sen blir det jobb!

Ska göra mig iordning för sängen, äta något och läsa en bok som jag börjat på nyligen. En humoristisk bok om graviditet som heter "Handbok för gravida-sånt som din läkare inte talar om för dig" . Låter som jag läser på massa om hur graviditeten går till men det är en rolig bok,en kvinna och hennes tjejgäng som skriver om egna erfarenheter och sådant :) Så man ligger och skrattar lite samtidigt som man tänker att fan det där ska ju jag också gå igenom.. men rolig är den och underbart kommer det bli när man får hålla om sin lilla bebis :)
Och snart får vi förhoppningsvis veta om det är en pojke eller flicka :) Spännande!

Pussohej :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0