Stor tjej!

Sist vi var på BVC (i tisdags förra veckan) så var Nellie 52 cm lång och vägde 3995g :) Hon växer som bara den, när hon föddes var hon bara 46 cm. Just nu ligger hon i babygymmet och tittar på figurerna som hänger ovanför henne, tittar lite på tv gör hon emellanåt också haha. Idag är hon 1 månad och 4 dagar :)

________________________________________________

Fick ta en paus i skrivandet pga en liten Nellie som var hungrig, men nu kan jag skriva igen för Kimwell kom hem för en stund sen och tar hand om henne nu :) Lite pappatid måste man ju ha också :)
Jag har faktiskt slutat amma nu. Det funkar sååå himla bra med ersättning. Hon är nöjd, mätt och kan sova gott.. jag med för den delen. Har trappat ner på amningen mer och mer den senaste tiden och nu blir det inte mer amning. Finns liksom inte mycket mjölk i tuttarna längre :b Men så länge Nellie mår bra så mår jag bra.
Vet att det finns väldigt mycket folk som har åsikter om detta med amning och ersättning, har sett mycket idiotiska kommentarer på internet osv... Alla är så olika, för mig och Nellie funkar ersättning mycket bättre, vi båda mår mycket bättre. Det är väl ändå det viktigaste av allt! :) Plus att pappa Kimwell kan få tid med sin dotter mer också vilket inte är helt fel :)

Nu ska jag plocka isär en hylla som vi inte ska ha längre, den ska sara och robert få ta istället som avdelare i deras etta. Sen åker vi nog och handlar och därefter hem till mamma och pappa en sväng :)

Hadetsåbra.
Pussohej!

<3



Kommentarer
Postat av: Fanny

Alla idioter som skriver att ersättning är dåligt för barnet vet ingenting om vad ersättning är för något. Jag mådde skitdåligt i början av att jag slutade amma så tidigt och läste alla dom där inläggen. Jag frågade min barnmorska om det var sämre och hon sa att: nej, det är inte sämre det är bara att man väljer att amma först för att det är det mest naturliga och att barnet får mer närhet samt rätt temperatur på maten men annars så funkar ersättning lika bra. Det är precis som du säger om du mår bra så mår nellie bra och om nellie mår bra så mår du bra!=)

2011-08-29 @ 21:22:46
URL: http://fsomisamson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0