Barnmorska

Idag har vi varit hos barnmorskan, tredje besöket. Nu har vi dock en ny barnmorska, hon var trevlig och verkar bra :) Tog blodprover och hon kände på magen, mätte livmodern osv..Det såg normalt ut än sålänge. Vet inte med blodproverna än men hon ringer ifall det inte ser bra ut. Sist såg allt bra ut iallafall. Fick höra bebisens hjärtljud också :D åhh plutt! Lät som en galopperande häst :P Häftigt var det!

Har fått ny tid hos barnmorskan, om fyra veckor. Sen tid till läkare nästa vecka och så ska jag ringa sjukgymnast också. Många tider. Föräldragrupp börjar nästa vecka också. Nu händer det grejer :)

Lillan är väldigt aktiv i magen. Hon är igång hela tiden. Har blivit väldigt starka sparkar på sistone, skrek till en gång på jobbet för att jag blev så chockad haha. Det gör inte ont men det är en konstig känsla, men häftigt :P
Men jag har inget emot att hon är igång, det får hon gärna vara :)

Ikväll ska jag på tacokväll med några kompisar som jag inte umgåtts med på väldigt länge, så det ska blir riktigt kul att ses igen :)
Dags nu att ta tag i dagens planer.
Städa, diska, färga håret, syster kommer hit, göra sig iordning för kvällen, handla lite, sen åka iväg.

Jag&Kimwell i Uppsala i fredags :)
Pussohej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0