Lite sånt därnt du vet

Kom på härom dagen bara sådär att när Lily föddes ville hon titta ut på ett inte så vanligt sätt. Och har googlat på det nu och det är tydligen JÄTTE JÄTTE ovanligt och händer typ 1 procent av alla som föder. Helt sjukt!
Ja hur kom hon ut undrar väl ni?

Jo, vid en normal födsel kommer bebisen ut med toppen på huvudet först, det smalaste på hela kroppen. Sen finns det ju bebisar som inte vänt sig med huvud neråt och kommer ut med fötterna först eller rumpan först. Och man kan ju då tro att detta är det värsta, det bredaste, det ondaste. Men nej, då trodde ni fel.
Lily ville titta ut med näsa och munn först. Det BREDASTE. Alltså ansiktsbjudning kallas det! Hela ansiktet först alltså. Men jag förstod ju inte ju då att det var såå ovanligt och att det ska vara värre än sätesbjudning (rumpa/fötterna först). Men barnmorskan jag hade, hur bra som helst by the way, sa att det händer inte ens varje år. Sen var det flera sköterskor och barnmorskor som kom in och ville se haha. Själv låg man där, halvgroggy av lustgas, utan bedövning, och fattade nog inte så mycket. Bara att hon låg ovanligt, många ville titta och jag ville bara ha ut henne.
När hon kom ut var hon alldeles svullen runt ögon och panna. Kunde inte öppna ögonen på flera dagar om jag minns rätt. Men världens finaste lila Lily Rose <3
Men mer om själva förslossningen en annan gång, nu ligger Lily och drar mig i håret så dags att avsluta här.

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0