Svar!

Fråga från anonym:
Gick det lika snabbt att bli gravida denna gång som med nellie? Känner du någon skillnad jämfört med förra graviditeten?

Med Nellie sa det bara poff så var jag gravid. Två veckor efter att vi bestämt oss för att försöka så plussade jag med henne :)
Fr.o.m att vi bestämde oss för att göra en till bebis (eller vad man ska säga haha) så plussade jag innan andra mensen skulle komma. Alltså gick det inte på första ägglossningen (tror inte vi prickade rätt då) men under andra ägglossningen tog det minsann :)

Skillnaden mellan första och andra graviditeten är att denna gång var första grav-symptomen jävlig foglossning direkt. Och det var flera dagar innan plusset. Denna graviditet mådde jag illa fram till vecka 13, spydde, kunde inte äta något, gick ner nästan 6 kilo. Med Nellie mådde jag också illa och spydde men inte alls lika illa, gick då ner 3 kilo i början.
Magen känns större nu än förra. Tröttheten tror jag är kraftigare nu än förra.
Kände första rörelsen för några veckor sedan. Med Nellie dröjde det (eller så förstod jag bara inte att jag kände rörelser).
Min hy är inte alls bra nu. Med nellie märkte jag inte stor skillnad.
Kommer inte på nåt mer nu :p

Hoppas det var ett hyfsat bra svar i alla fall :) ha det fint!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag undrar, gjorde ni inget s.k kub test ? tänkte eftersom du skrev att ni ska få se eran bebis för första gången nu på rul? så vart lite nyfiken om ni skippat kub och isf varför ni gjorde det? i vilken vecka exakt kände du rörelser denna gången och i förra grav? Kram

2012-06-10 @ 15:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0