Efter tio

Kollar på Efter tio nu där dom pratar mycket just nu om barnmat. Semper barnmat, vissa av deras produkter, har för mycket av ett giftigt ämne som kan orsaka cancer. USCH! FY på er! Näe jag kommer göra egen mat, det har jag sagt från första början. Blir roligare så också.
Nu pratar dom om godis o sötsaker. Att man ska vänta så länge det går. Nellie ska banne mig inte få godis på läääänge. Jag var ca 2 år när jag åt det första gången och det var inte med mening utan jag lyckades norpa åt mig utan att nån hann reagera :P Så tyvär Nellie, minst 2 år inte innan ;) (Man kan väl försöka iaf hehe sen om det inte går så är det en annan sak :P) Det gäller ju för mig och Kimwell att inte äta för mycket sånt när hon ser också. Men det är bra, då kanske vi kan sluta vilja ha godis lika mycket som jag vill ha choklad...Men har varit väldigt duktig nu!

Nellie är så rolig, hon leker med allt hon ser och får ta på. T.o.m näsor haha. Just nu sitter hon i babysittern och har nu fattat hur hon ska leka med leksakerna som hänger framför henne..Hon kan peta på dom men om hon hjälper till med fötterna, då skjuter hon fram dom med fötterna så kommer dom ju närmare haha.

Har man henne på golvet (filt,babygymmet,sängen m.m) så är hon inte stilla. Rullar runt lite hit o dit. Så när man tittar till henne efter en kort stund så kan hon vara helt nån annanstans haha.

Idag skulle jag bakat med sara men hon har blivit lite sjuk så hon får vara hemma och kurera sig så hon är frisk till helgen. Så får se nu om jag går på stan med Anna eller om jag gör nåt helt annat. Senare blir det iaf annat.

HAdet gott!

HEEEY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0