Svar på ännu en fråga!

Fråga från Anonym :)
Fråga 1&2: Jag undrar, gjorde ni inget s.k kub test ? tänkte eftersom du skrev att ni ska få se eran bebis för första gången nu på rul? så vart lite nyfiken om ni skippat kub och isf varför ni gjorde det?
Fråga 3: I vilken vecka exakt kände du rörelser denna gången och i förra grav? Kram

Tack för frågorna, vad roligt :)

Svar på fråga 1&2:
Nej, vi har inte gjort något Kub-test. När Nellie låg i magen så var vi på ett "Freja-samtal" och fick då veta lite mer vad testet innebar. Vi valde då att inte göra något. Denna graviditet ville vi först just för att man får göra ett ultraljud, men när det väl kom till kritan att bestämma oss så valde vi att inte göra det. Kub-test gör man ju för att ta reda på om allt står rätt till eller inte. Man hamnar då i antingen "Högrisk-gruppen"(=Hög risk att bebben har ex. down syndrom) eller i "Lågrisk-gruppen" (=Liten eller ingen risk) och vi ville inte riskera att hamna i Högrisk-gruppen och ha alternativen -Gör abort eller -Behåll bebis men något kan vara fel. Jag kommer nog aldrig kunna göra abort (även om jag inte är emot det), alltså skulle man då gå och oroa sig massor kanske helt i onödan. Så nej, det blir som det blir. Vi kommer älska bebis ändå såklart. Och vi får nu veta på UL hur bebben mår :)

Svar på fråga 3:
Jag är så himla dålig på att komma ihåg och skriva upp sånt. Så jag måste erkänna men med Nellie har jag verkligen ingen aning. Vet bara att det var senare än denna. Denna graviditet var det runt vecka 13-15. Kan tyvär inte säga mer exakt :( Men nu känner jag det varje dag, som nån liten pyttefot som petar innanför magen, haha. Kan vara den lilla som hickar också :)

Hoppas du fick svar på dina frågor vem du nu är, hihi :)

Ha en fin kväll!
En Nellie i magen :) <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0