Graviditets-snack

Det kan inte vara möjligt att det nya bf-datumet (21nov) stämmer. För som min barnmorska sa, då plussade jag när jag hade ägglossning eller när jag blev gravid vilket är omöjligt. Mensen skulle komma runt den 6 mars, den 2 mars plussade jag på grav-stickan. Om siffrorna på bilden nedan stämmer skulle jag blivit gravid EN dag innan jag plussade. Det går inte.

Jag vet att det egentligen bara är ett datum osv. Men det är bara så frustrerande att behöva hoppa tillbaka nästan två veckor när det inte stämmer!
Ska i alla fall fråga min barnmorska om jag får göra ett extra UL. Blir lite orolig också, om bebis inte växer som hon ska eller så. Sen det här med akupunktur får jag inte göra förren efter vecka 20, om jag då har rätt med veckorna så är det NU, men eftersom man nu går efter vad UL gav för bf datum så är det om ytterligare två veckor. Kanske ingen som fattar vad jag menar, men nu har jag i alla fall fått skriva av mig :)

Nån annan som fått "fel" bf-datum efter ultraljudet? Eller liknande situation? Eller nån som tror att jag kan ha rätt ändå? Att det faktiskt måste vara fel datum?

Gonatt och ha det fint :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0