Måndag

Ny vecka, "nytt hem". Kommer bo hos mamma och pappa i några veckor nu pga renovering i våran lägenhet som sagt. Alltid när jag kommer hit och är här längre än bara några timmar får jag alltid nån slags allergi..jag börjar nysa mer än vanligt vilket är mycket, näsan börjar klia och sen rinna, ögonen kliar och rinner. INTE ROLIGT! Så jag har idag bara nyst och nyst..pappershögen blir stor (mysigt, jag vet). Usch, jobbigt. Har tagit allergitablett men har inte hjälpt så mycket. Vet inte ens vad detta beror på. Får ALLTID såhär här hemma hon mamma och pappa, i farmor och farfars sommarstuga och hos mormor. Det enda som dessa har gemensamt är landet! Men jag mår ju mycket bättre utomhus, problemet är inomhus och det kan inte vara damm för alla är väldigt noga med detta. Har ingen aning om vad det kan vara..det är säkert nåt med miljöombytet. konstigt! går alltid över efter nån eller ett par dagar så det är skönt det. Kroppen måste väl bara vänja sig eller nåt :b jaja..kul kul!

Inatt ville Nellie inte sova som hon gjort den senaste tiden. Hon ville vakna kl 03.00 och ha mat, fick mat..vaknade runt 05.00 och ville inte sova. Hon tappade nappen och gav mig värsta smajlet haha, jag kunde ju inte låta bli att också le massa, då log hon ännu mer :p Sen ville hon bara inte somna om så hon fick somna på mig på bröstet. Men så fort jag la ner henne i sängen igen vaknade hon och sprattlade med benen och ville inte sova. Tog upp henne igen så fick hon sova med mig resten av morgonen. Vi gick upp strax innan 09.00 då Sara plingade på dörren :) Hon var här tills hon skulle till jobbet vid halv ett. Efter det har vi inte gjort nåt speciellt, bara suttit i soffan framför tvn. Nellie ligger nu i babygymmet framför tvn och kollar på tv haha.. ligger och har för sig massa ljud,låter som att hon skrattar med vet inte riktigt vad hon gör :P
Idag är hon 8 veckor faktiskt :) På söndag blir hon 2 månader, helt sjukt!

Denna vecka har jag egentligen inte mycket inplanerat, eller joo men blir nog mer grejer än så.
Än så länge händer detta i veckan:
Tisdag - Farmor&farfar kommer förmodligen hit och förhoppningsvis mormor också.
Onsdag - Hoppas på att träffa Louise och Emma med deras sötnosar (Louise som har Saga som föddes samma dag som Nellie :) )
Torsdag - Bakning med Rebecca och kanske Hanna
Fredag - Efterträff med föräldragruppen
Lör - ?
Sön - ?

Får se vad som mer kommer hända :)
Hadetgott.
Pussohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0