Kaffe&kakor

Har precis haft Anna, Carro och hennes son Lucas över på en trevlig fika här hemma :)
Innan det var Sara här medans jag färgade håret. Nu är jag röd igen, YEEEEY! Har sagt åt de flesta nu att om jag får för mig att vilja färga nåt annat eller klippa lugg eller klippa av mig håret så får dom fan säga åt mig på skarpen att NEEEJ gör det INTE! Så om jag skriver nån gång att jag är sugen att göra nåt annat med mitt hår än hur det är nu, SÄG NEJ LINN :P

Nellie har varit lugn idag, så har kunnat tagit det lugnt själv. Hon har mest suttit i babysittern, somnat lite grann, busat lite. Har på tvn oftast hela dagarna pga att jag tycker det är skönt med ljud och Nellie tycker samma som mamma hehe. Hon är helt fascinerad av tvn, alla färger och rörelser, röster och ljud. Men är ändå lite försiktig så har henne inte precis framför tvn och inte föör nära. Och sätter henne inte vid tvn för att hon ska titta på tv utan har henne i vardagsrummet och om tvn står på så dras hon dit med blicken :b

Sökte runt på internet förut om det är farligt för småbarn att kolla på tv. Fanns väldigt olika åsikter och undersökningar om det men en sak jag läste var att barnen kunde få adhd? Vet inte riktigt hur seriöst jag ska se på det. Kanske det kan bli så om barnen sitter jämt vid tvn men lite då och då är nog inte farligt. Tycker man ska ta det med en nypa salt också. Man får väl som förälder ta ansvar för det själv, hur mycket som är för mycket för ens barn. Jag kommer låta Nellie få kolla på barnprogram när hon är liten men är det fint väder ute blir det utomhus istället ;) Inte sitta inne när solen skiner, så hade jag och mina systrar vilket jag kommer ta med i uppfostran med Nellie :)

Hur ser ni på tv-tittande för era barn?
Vad har ni för regler när det gäller tv?
När började dom se på tv?

Nu är maten klar, har lagat mat emellanåt så tog ett tag att skriva :P
Hadet.
Pussohej!

En nybadad Nellie för några veckor sen!





Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag gör likadant som du. Sätter inte Flisan framför tvn men har jag den på och hon kollar ser jag inga problem med det. Nu, sen hon blev lite äldre har hon börjat ställa sig framför tvn (som en av dalmatinerna i pongo, om du minns =) )



Nellie är så sööt!

2011-10-15 @ 18:09:33
URL: http://nakeddays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0