Förvirrad!

Nu har det hänt en hel del. I tisdags var vi på föräldragrupp för första gången. 13 blivande föräldrar,alltså 13 gravida kvinnor på en och samma gång. Har aldrig sett så många gravida samtidigt haha :P

I onsdags träffade jag en läkare, fick tala om min smärta, sen kollade hon lite också..Hon kunde dock inte säga något vad det är som gör att jag har så ont. Hjälpte inte så mycket av de hon hade att komma med..

I dag träffade jag en sjukgymnast. Fick tala om min smärta, vart jag har ont osv. Hon kände och tittade på ryggen, fick göra lite övningar och beskriva smärtan. Tillslut så sa hon att det är foglossning som jag har, vilket jag har trott från början men har inte varit helt säker. Men alltså, det är då inte ischiasnerven som jag nämnt tidigare utan det är foglossning. Så hon tycker inte det är klokt för mig att jobba mycket mer.

I onsdags gick jag och Kimwell också till försäkringskassan och fick prata med en man där. Vi frågade allt vi kunde komma på, om tex sjukpenning osv..

Jag kommer ju nu ändå inte få jobba lika mycket om ens nånting..så jag vet inte vad jag ska ta mig till nu. Men har kollat upp en hel del så får se hur det blir! Vet att det kommer lösa sig men det är vägen dit som är jobbig.
Är väldigt förvirrad just nu. Måste ju veta nu också hur kommande vecka blir. Om jag jobbar eller inte. Och om jag inte jobbar, hur jag får ersättning, OM jag får ersättning..åhh....................panik.

Näe nu ska jag sova!
Pussohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0