38

Då har man gått in i vecka 38 :) snart är hon hääär!

Jag har ju bett mina nära och kära gissa datum. Inte en enda tror att jag går så långt som till 9 augusti eller senare. Jag hoppas verkligen inte att jag går över tiden. Skulle vara så typiskt om jag gjorde det bara för att man tror att det blir tidigare.
Var hos barnmorskan igår och allt ser jättebra ut. Ligger fixerad och långt nere som hon gjort ett bra tag nu. Vet inte när hon fixerade sig men tror iaf för över en månad sen. Hon har iallafall legat åt samma håll med benen på min högra sida och ryggen på min vänstra sida väldigt länge, sen har hon nog inte varit fixerad så länge. Meeen jaja..
Jag har fortfarande väldigt mycket sammandragningar, mer och mer förvärkar. Obehagligt. Men man har ju att vänta sig! Slemmisen (mysigt jag vet..) har lossnat för drygt två veckor sen. Som barnmorskan sa- Hon är klar att födas! Tycker jag låter bra. Hon sa att lillan är runt 48 cm lång nu och vägen runt 2700-3000gram. Så nästa vecka kan hon gärna få komma ut :)
Jag kom ju exakt 14 dagar för tidigt!

Gissningsdatum:

  • 25 Juli- Pappa
  • 28 Juli- Jag, Jennie
  • 30 Juli- Mamma, Hanna
  • 31 Juli- Zeyde
  • 2 Aug- Kimwell
För dom som vill gissa datum är det bara att skriva en kommentar när ni tror :) Är bara för skojs skull!

Nu ska Kimwell fortsätta måla barnrummet och jag ska göra mig iordning. Sen kommer Rebecca hit :) Och vid fem åker vi till mamma o pappa och äter grillat, sen ska jag och mamma tvätta barnvagnen :)
Hadet!
Pussohej.


 

<3


Kommentarer
Postat av: Mica- mamma till en liten Nora

Jag gissar på...hmm... den 29de. Nästa fredag alltså. Jo, det tror jag på!

2011-07-21 @ 12:46:45
URL: http://babybaker.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag gissar på den 6:e!

2011-07-21 @ 19:58:39
URL: http://sandrasliviord.blogg.se/
Postat av: Malin

Gissar på den 31 juli :)

2011-07-22 @ 19:13:36
Postat av: Carro

Jag gissar på dej 29 Juli!!:D

2011-07-23 @ 19:55:01
Postat av: Fanny Samson

Hej! Vet inte om du kommer ihåg mig eller vet vem jag är men iaf, jag är Fanny som gick i Vevves klass:P Du såg mig med johanna när jag var höggravid.

Vill bara önska dig all lycka till:D Älskar gravida människor, det blir en härlig framtid! Du har as fin mage och var as glad över att du inte fått bristningar!:) Lycka till!



//Fanny

2011-07-25 @ 21:04:38
URL: http://fsomisamson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0