Planerat eller inte?

Tror det är dags att äta frukost. Tycker inte om att vakna så sent, har alarm men ändå somnar jag såklart om bara för att jag vet att jag är ledig och kan sova ut. Får ta och äta en rejäl frukost snart så jag inte blir alldeles för seg :)

Då är man inne i vecka 18. Tiden går verkligen snabbt. Jag förstår ännu inte att jag fakiskt är gravid. Men det kommer man verkligen att inse på ultraljudet :) gaahh, blir helt pirrig bara att tänka på det.

Innan jag blev gravid så har jag alltid velat ha barn i tidig ålder. Är nu 21 (22 år i september). Så hittar jag min stora kärlek Kimwell och han delar den längtan vilket var toppen! Känner endel som har barn och sen har man varit mycket med lilla olivia och andra små söta bebisar, då blir man ju helt enkelt sugen. Går inte att motstå. Sen har man tänkt att näe vi ska ha fast jobb och klara utbilningar först. Jag vill bli förskolelärare och ska gå den utbildningen. Den är då ca. 3 1/2 år. Sen har jag tänkt och funderat massa, att vi skulle klara oss redan nu att ha ett barn. Har pratat med mina kompisar som har barn och fått råd och tips och dom säger att vi skulle klara det..
När jag pratade med Kimwell om det första gången så var det lite sisådär, men senare så tog vi upp det igen och började tänka oss framtiden med barn osv..
Knappt en månad senare var jag gravid.
Så om det var planerat eller inte kan jag inte svara på, men vi ville.. och så blev det. Trodde inte det skulle gå så fort, hade tänkt mig kanske några månader senare. Men nej, snabbt gick det. Vi tänkte mer att händer det så händer det, och det hände så det var väl meningen :b
Glada blev vi :)

Jag jobbar i princip heltid och får ut en bra lön, kimwell pluggar till bilmekaniker och kommer innan året är slut ha ett jobb inom det. Vi ska i juli flytta till en 3:a där vi kommer kunna bo ett bra tag :)
Men just nu vill jag bara veta vem den lille är i magen :)
Eftersom Kimwell är halvfilipin (hans mamma är från Filipinerna) så blir vårat lilla barn kvartsfilipin :) Förmodligen bruna ögon och mörkare hår(vilket jag tror), men man vet aldrig. Vi får helt enkelt se i augusti :)

FRUKOST skriker magen nu!
Pussohej!


Jag och Kimwell för väldigt länge sen.
Tror våren 2009, inte säker :P

Kommentarer
Postat av: Julia

Men LINN! Jag tror jag DÖÖÖR! Jag kanske är sist på jorden att veta att du är gravid men nu fick du mig verkligen att tappa hakan och börja snyfta lite. Men gud vad roligt <3 Är så himla glad för eran skull! Att få barn är det absolut bästa som finns! Du får jättegärna höra av dig och uppdatera läget och komma med dumma frågor och allt, så spännande!! Massa kramar, och hoppas att du har en fantastisk graviditet <3

2011-03-01 @ 10:44:55
URL: http://billylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0