Sova?

Kiss&bajs o sånt!(så ni är förberedda)
Har inte sovit på två nätter pga en lite grinig Nellie. Men äntligen löste sig det (förhoppningsvis). Hon behövde bajsa, rejält! Vi förstod att det var därför hon varit som hon varit idag för annars bajsar hon massor men idag ingenting. Så nu ikväll fick hon lufta rumpan och först kissar hon ner mig två gånger, sen bajsar hon ner mig. Hon åt samtidigt så jag kunde inte göra någonting utan Kimwell fick springa efter handduk och lägga under. Men ja, jag var bokstavligen talat full av skit! Men såå skönt för Nellie, hon slocknade direkt och såg väldigt nöjd ut ;)

Själv har man sprängande huvudvärk och har som sagt inte sovit nånting så borde ju gå och sova nu, men huvudet känns som det ska explodera närsomhelst så kan inte somna. Har tagit alvedon..har inte hjälpt nånting. Förhoppningsvis har man en bebis som sover mer inatt så får då iaf några timmars sömn.

Måste fråga en sak om amningen till ni som läser min blogg och har barn. Hur länge ammade/ammar ni? När började ni med ersättning? Eller både ammar ni och ger ersättning? Hur har ni gjort eller hur gör ni?

Det är nämligen så att Nellie blir oftast inte nöjd av att bara amma så vi har börjat ge henne ersättning också. Först amma och sen får hon flaskan. Ibland bara ersättning och ibland bara ammning. Hon blir liksom som frusterad ibland vid ammning, som att hon inte får något i sig..och jag kan ju inte sitta i flera timmar och bara amma. Hon verkar iallafall må bra av både ammning och ersättning.
Ska till BVC på torsdag så ska fråga lite då också :)



I helgen kom Kimwells mamma och syster hit från stockholm. Fre kväll till sön morgon. Första gången dom träffade Nellie :) och dom började gråta så fort dom såg henne tihi. Vi fick massor med grejer som dom köpt med sig från Filipinerna. Till Nellie var det massor med kläder och en jättefint litet armband som det står Nellie på :) Jag fick ljusrosa Converse och Kimwell fick kläder och gröna Converse :)
På lördagen åkte vi till marieberg galleria allihopa, shoppade en hel del kläder till Nellie och lite annat :b Sen åkte vi till mamma och pappa där dom bjöd på grillat. Riktigt mysig kväll :) Perfekt med vädret också, sool! Åkte hem till oss senare. Dom åkte hem tidigt på sön morgon.

Igår kväll (måndag) var Hanna, Jonatan, Linda och Jerker här :) Jag och Kimwell bjöd på middag. Alltid lika mysigt :)

Mina tankar har idag gått till min älskade morbror Tomas som gick bort för fyra år sen, 2007-08-16! R.I.P<3 Älskad och oerhört saknad <3

Får se när jag uppdaterar igen, tar det när jag kan och orkar helt enkelt!
Hadet så bra.
Pussohej!

Mina älsklingar <3


Kommentarer
Postat av: Julia

Vilken underbar bild! <3



Det här med amning. Haha! Känn efter först vad du vill göra. Vill du bara amma, eller är det skönt med ersättning som avlastning? Jag körde både och under Jolines första månader, det var superkämpigt! Joline ville mer och mer ha flaskan och tillslut hade jag knappt ingen mjölk kvar. Jag gav mig fasen på att helamma så under 1½ vecka ammade jag bara, kanske varje halvtimma. Jag nekade henne ersättning helt, och mjölken kom tillbaka fort. Sedan dess helammar jag. Tyvärr vägrar Joline välling och napp nu, och jag kommer troligtvis att amma tills hon är 1 år. Så det är för och nackdelar med allt.. Men det är så inviduellt med amning, känn efter själv och hör på BVC :) jag rekommenderar såklart amning, det är enkelt, praktiskt och helt underbart! (Speciellt nu när hon är lite större och bokstavligen dyker ner i BH:n:) Haha. <3 Jag och Joline flyttar till Örebro om tre veckor, kommer att bo tillfälligt på väster. Så hör av dig om det finns möjlighet att ses. Vill ju se underverket <3 Men bara när ni känner att ni orkar! :) KRAM

2011-08-17 @ 12:29:16
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag ammade ungefär en månad för jag fick både mjölkstockning, sprickor och plus att "min Nellie:P" gick inte upp i vikt tillräckligt så hon blev aldrig nöjd. Jag började med flaska och ammade delvis men hon fastnade ganska snabbt vid flaskan eftersom hon började också dra så där vid bröstet. Hon tyckte väl att det gick för sakta och blev aldrig mätt. Sen jag började med ersättningen så har allt blivit mkt bättre eftersom hon blir mätt och får i sig det hon vill ha. Ammningen är bäst men ersättning går också bra. Jag tyckte ju också att amningen gjorde ondare än förlossningen, det var en pina varje gång hon skulle ha mat och mina bröst fick aldrig läka så det var en hel del saker som gjorde att jag slutade med amningen. Men det viktigaste av allt är att man gör det som känns bäst för än själv för om du mår bra gör Nellie det också!=) Som sagt jag ammade bara en månad och har haft ersättning sen det och hon har aldrig haft något problem men om amningen funkar och allt så fortsätt! Det är ju det bästa, men om det inte funkar så är det inte farligt med ersättning som man uppfattar det som. Min mamma ammade bara mig en, två veckor och jag har inte varit sjukare än någon annan!=)



På tal om bajs:P Ersättning gör att magen blir segare, dom kan lättare bli förstoppade, men magen vänjer sig efter ett tag, det är inget farligt. Men det klart jobbigt för dom stackars små. Jag fick råd av min barnmorska att man kan ta några droppar latulos i ersättningen men fråga din barnmorska innan du gör det=)



Hoppas allt går bra! Nu blev det ett långt svar men hoppas det blev någon nytta. Man ska inte behöva känna sig dum för att inte amningen funkar, för det gjorde jag, men det är inget fel=)



Kram

2011-08-17 @ 20:45:56
URL: http://fsomisamson.blogg.se/
Postat av: emma

så fina :)



Jag ammade dwayne i 8månader. till en början planerade jag in att amma i bara ett halvår då min mamma gjorde det innan och jag tyckte det lät bra. jag tyckte det skulle vara tillräckligt för jag har hört att ju längre man håller på ju svårare är det att sluta. och jag tyckte nog det var svårare att sluta än vad dwayne tyckte haha :p men det var ju jobbigt till en början. fick massvis med sår och det gjorde ont i ca 2veckor men sen flöt det på bara. när dwayne slutade amma så gav vi ingen ersättning utan gick direkt över till välling. det tog ju lite tid eftersom man ska bryta en vana men det är så värt det senare. då kan ju din pojkvän kan ta henne lite mer, det är väldigt befriande :) kan du amma rekommenderar jag det verkligen men skulle det inte fungera så går ju ersättning lika bra. det är väl lite vad man själv tycker passar bäst. inget är sämre än det andra :)



hörs nästa vecka så kanske vi kan träffas? vill ju se lilla nellie och dig :) kramar

2011-08-18 @ 10:44:15
URL: http://emmaersangs.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej igen snygging! Ville bara tillägga att det absolut inte är något fel med ersättning :) Jag är enbart "uppfödd" på det och jag har varit jättefrisk! Min bror ammade i ett år och fick typ alla allergier och var jättesjuk.. Det kan vara skönt att veta, för man ska inte känna att det är dåligt eller ett "andra-hands-val" att ge ersättning! Ibland kan folk säga det och det är så sårande.. Kram <3

2011-08-22 @ 14:30:40
URL: http://billylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0