Babyshower

Jag tror inte att jag har nämnt att mina underbara vänner gjorde en babyshower till mig dagen innan Nellie föddes.
En överraskning, jag hade ingen aning om att dom hade planerat detta..

Den 24 Juli(söndag) hade jag Hanna och Linda bestämt att vi skulle ha lite mys hemma hos Hanna. Hyra film, äta mat och annat gott. Linda hämtade upp min runt 17 då på söndagen och vi skulle gå och köpa jordgubbar innan vi gick upp till Hanna. Men det fanns inga, så Linda ringde Hanna och sa det och att vi kommer upp nu. Jag hade tagit med mig lite chips, en fanta och typ fyra muffins :b Det skulle ju bara vara vi tre liksom..
Vi kommer upp till hennes dörr, jag plingar på. (jag anar verkligen ingenting) Dörren öppnas: "SUPRISE" skriker en folkmassa :P Där står flera av mina vänner för min skull..jag, känslig som jag är, börjar gråta litegrann..får inte riktigt fram så mycket ord.

I köket är det massa ballonger och serpentiner(eller vad det heter) hänger i lampan. Köksbordet är dukat med massa fint. Och så mycket gott dom bakat också, yammii! :D Vi fikade och pratade, hade väldigt mysigt och trevligt.
Det blev presentöppning också :b Fick massor med fina grejer :)
Det blev en lite "tävling" också, på skoj. Alla fick klippa till ett snöre så långt som de tror att det var runt min mage haha. Bara av att titta på magen. Det var riktigt svårt, JAG kom bland dom sista, inte okej ;) Rebecca och Hanna vann :)

Sen hade dom en till överraskning. Hade inte fått gå in i sovrummet på hela tiden, så visste att dom höll på med nånting. Kom in dit och där ligger massa haklappar som dom målat på med textilfärg, (sånna där tuber med olika färger och glitter). Jättefina verkligen :D Jag fick också göra en till Nellie!

Klockan gick väldigt fort, tillslut var det bara jag Linda och Hanna kvar. Vi tog tag i saxarna och smällde ballongerna haha. Runt tolv på natten åkte jag och Linda till henne där våra karlar plus några andra karlar höll till och hade spelkväll. Jag och Kimwell åkte hem senare, kom hem kanske runt två.

Några timmar senare började värkarna ;) Men den berättelsen kommer jag skriva så fort jag får förlossningsjournalen. Kommer ju inte ihåg allting så måste ta hjälp av den :)

Tack för Babyshowern och för att ni är så himla underbara <3 Finner inga ord! <3

Idag gick jag upp kl 13. Helt sjukt! Fast jag har ju inte sovit hela tiden eftersom Nellie ska ammas ca varannan timma. Ibland sover hon 3 timmar i sträck, ibland tom fyra. Men på natten så är det mellan 2-3 timmar.
Kl 16.45 får vi hembesök av en barnmorska från BVC. Ska bli spännande :)

Nu blev det ett långt inlägg. Tänkte lägga upp bilder från Babyshowern men just nu går det inte att ladda upp bilder. Får göra det senare.

Hadet toppen!
Pussohej.


Kommentarer
Postat av: Linda

Det blev en helt underbar babyshower och den kunde ju inte ha kommit mer lämpligt ju;) Och Linn det är du som är underbar och därför värd allt detta:)<3

2011-08-11 @ 10:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0